Home paginaNieuwsPersbericht: lancering ENTREZ magazine

Persbericht: lancering ENTREZ magazine

16 Mei 2013

door

In:Nieuws

Deel op

Teaser-home-page_issue1

Vandaag is ENTREZ magazine officieel gelanceerd. ENTREZ staat in de App Store! Lees hier het persbericht:

May 16, 2013 Official launch ENTREZ (iPad-only Interior Design Magazine), press release:

CoverEntrezMagazine01

Blend Media lanceert vandaag ENTREZ, het eerste Nederlandse iPad-only woonmagazine dat in de Apple Kiosk verschijnt. Het magazine wordt gecombineerd met e-commerce. Via de bijbehorende webshop worden producten uit de interieurreportages te koop aangeboden. ENTREZ biedt interactief inspiratie op het gebied van wonen, interieur en design en laat zien dat een magazine ‘lezen’ eigenlijk verleden tijd is. ENTREZ lees je namelijk niet, maar beleef je.

Interactief
Consumenten besteden steeds meer tijd aan hun mobiele devices. “Deze markt vraagt om interactie en nieuwe ideeën”, vertelt Natasha Tjon-A-Loi, uitgever en hoofdredacteur van ENTREZ. Daarom is het juist nu de tijd om een nieuwe titel te introduceren. “Maar dan wél toekomstgericht en vernieuwend, gebruikmakend van de nieuwste technologieën. Interactie in magazines en meteen online shoppen is de toekomst. ENTREZ verschijnt daarom alleen op tablet, eerst alleen voor iPad en later ook voor Android.”

Binnenkijken
Inspiratie voor ons huis doen we vooral op door het interieur van andere huizen te bekijken, één van de redenen waarom Funda zo populair is. ENTREZ speelt op een fraaie manier in op deze behoefte door mooie huizen, die in (stille) verkoop zijn, in de vorm van sfeervolle redactionele reportages te presenteren. Interieurs zijn niet overgestyled, maar zijn zoals de woningeigenaar het heeft bedacht. De getoonde interieurs zijn inspirerend en authentiek en de verhalen van de bewoners herkenbaar voor de lezer. Nederlands bekendste interieur architect Piet Boon toonde zich enthousiast en laat de lezers van ENTREZ in de eerste editie binnenkijken in zijn prachtige villa in Oostzaan.

E-commerce
In samenwerking met luxe woonwinkels maakt ENTREZ het mogelijk om producten, die getoond zijn in de interieurreportages, direct te kopen via de webshop van ENTREZ. “In tijdschriften zie je vaak mooie woonaccessoires in een sfeervolle setting staan”, vervolgt Natasha Tjon-A-Loi. “In ENTREZ worden de producten in een ‘echte’ omgeving getoond, klik je op een product en bezoek je meteen de webshop. Wanneer je klaar bent, swipe je gewoon verder in het magazine. Uiteraard kan de lezer ook naar één van de woonwinkels gaan om het product te kopen. Deze service biedt gemak voor de lezer en voordelen voor de woonwinkels.”

Doordat ENTREZ op de tablet verschijnt en verschillende features op een verrassende wijze heeft toegepast, verrijkt het magazine het aanbod van woonmagazines. Bovendien is ENTREZ in prijs goedkoper dan de gedrukte en digitale redactionele woonmagazines die nu beschikbaar zijn.

Over Blend Media
Blend Media is een jong, innovatief mediabedrijf uit Rotterdam dat zich richt op de ontwikkeling van tablet magazines. Initiatiefnemer Natasha Tjon-A-Loi, tot vorig jaar werkzaam bij diverse (online) uitgevers, ziet kansen en ruimte in de markt op het gebied van tablet publishing en mobile commerce. Met deze eerste titel ENTREZ richt Blend Media zich op lezers met belangstelling voor luxe woonaccessoires en designproducten.

ENTREZ verschijnt tweemaandelijks en is alleen verkrijgbaar in de App Store. De eerste editie is gratis.

Top